Shloss Eicks 2012

Het was van juli 2009 geleden dat ik met Dune op de show van de WCD te Shloss Eicks was.

Dune kreeg toen een “uitmuntend” en ik een “well presented”

Monique op de kasteelgronden met Dune en haar zus Hinde toen 10 maanden jong

Het was een goed ingerichte, gezellige show op een prachtige domein.

Met dit allemaal in het achterhoofd hadden we besloten om dit jaar weer eens van de partij te zijn.

Bij aankomst bleek het weer beter dan verwacht. Een mooi zonnetje en Tinne & Marc nodigden ons uit om een wandeling te maken in de omgeving.

Dit was dan ook de enige droge, zonnige wandeling van het ganse weekend.

Bij het installeren van mijn tentje aan de schowring kwam de plaatselijke jeugd langs om te kijken wat er allemaal stond te gebeuren. Ze kregen een paar koekjes van mij om te geven aan Dune en Dusty om het ijs te breken.

Ik had direct in de smiezen dat Dune het wel leuk spelen vond met die kinderen.

Toen ik de frisbees bovenhaalde kon de pret helemaal niet meer stuk.

Duuntje was in haar nopjes en dat maakte de rit van 3uur goed en in 1-2-3 stond mijn tentje op zijn plaats.

De volgende dag stond mijn tentje plots niet meer alleen langs de ring. Ze schoten als paddestoelen uit de grond.

Ons slaapvertrek met elk onze eigen slaapzak pal aan de ring. Monique haar tentje (waar Nikki in sliep) stond gekoppeld aan de mijne en zo konden de hondjes tijdens de show lekker genieten op de slaapzakken en wij in de tent ernaast schuilen. Of dat was toch de bedoeling. Mijn dames hadden na één nachtje al het idee dat de hele tent van hun was en er kwam niemand in zonder het nodige machtsvertoon ;o)

Het weer beterde er niet op en het terrein veranderde van groen in bruin. Dusty die anders geen probleem maakt om in de regen buiten te spelen vond het showen in de regen niet fijn en dat liet ze in haar gangwerk duidelijk zien. Dat was in de keurrapporten van beide dagen terug te vinden.

Dusty die haar pootjes niet wil vuilmaken ;o)

Maar we lieten het niet aan ons hart komen. Het was een gezellig bedoening met blij weerzien van alle whippets en whippetvrienden.
De catering was geweldig. Dank je Monique dat we steeds mochten aanschuiven in de caravan. En sorry voor de modderpoten.

Monique haar veslag van het weekend: WCD dubbelshow bij Schloss Eicks

Tot volgend jaar Schloss Eicks, hopelijk in betere weersomstandigheden.

Geplaatst op 18 juli 2012, in Nieuws. Markeer de permalink als favoriet. 5 reacties.

  1. Dune en jij zijn allebei nòg mooier dan in 2009, Virginie..
    Hopelijk nemen we volgend jaar andere souvenirs mee naar huis dan rode modder 🙂 maar gezellig zal het zeker weer zijn.
    Mooi daar, trouwens! Ik heb er niets van gezien. 🙂

  2. En wat een schattige foto van Dusty, die gewoon lekker naar binnen wil, in een slaapzakje.. Gelijk heeft ze.

  3. van de regen is op de foto’s niet veel te merken … zou het allemaal wel waar zijn van die vele regen ? ;-p

    en Annemarie, als je wat van de omgeving wil zien, neem dan gerust een kijkje op smugmug: http://xian.smugmug.com/Our-Dogs/Fun-2012/Schloss-Eick-Juli-2012

    Ik heb wel zin om daar eens een midweekje door te brengen.

  4. Die kinderen hadden echt wel heel veel plezier he, op vrijdag ! Toen wij ook nog 🙂 Ach, volgend jaar beter. Ik heb trouwens nog een fles champagne staan … onaangeroerd (maar helaas niet koud 😉

Plaats een reactie